Verslas

Sunkvežimių techninės priežiūros reikalavimai Vokietijoje: Kas svarbu vežėjams?

Vokietija – viena pagrindinių Europos Sąjungos šalių, kurios transporto infrastruktūra yra itin išvystyta. Kasdien per šalį pervažiuoja tūkstančiai sunkvežimių, gabenantys krovinius tiek viduje, tiek į kaimynines šalis. Tačiau Vokietijos keliais važiuojantiems sunkvežimiams taikomi griežti techninės priežiūros ir reguliavimo reikalavimai, kuriuos būtina žinoti ir laikytis, norint išvengti baudų ir papildomų komplikacijų. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausius sunkvežimių techninės priežiūros reikalavimus Vokietijoje, dokumentus, kuriuos reikia pateikti, ir kaip vežėjai gali pasiruošti, kad laikytųsi šių taisyklių.

Techninė priežiūra ir reguliavimas

Vokietijoje techninė sunkvežimių priežiūra reguliuojama ne tik šalies, bet ir Europos Sąjungos teisės aktais. Kadangi šalis priklauso ES, daugelis techninės priežiūros reikalavimų atitinka bendras ES normas, tačiau Vokietija taip pat turi ir specifinių taisyklių, į kurias svarbu atsižvelgti.

Vienas iš pagrindinių reikalavimų – reguliari techninė apžiūra (TÜV – Technischer Überwachungsverein). Ši apžiūra tikrina, ar transporto priemonė atitinka nustatytus saugumo ir techninius standartus. Sunkvežimiai Vokietijoje privalo pereiti šią apžiūrą kasmet. Apžiūra yra būtina ne tik Vokietijoje registruotiems sunkvežimiams, bet ir užsienio vežėjų transporto priemonėms, jei jos dažnai važinėja per šalį arba vykdo vietinius pervežimus.

TÜV apima šiuos pagrindinius elementus:

  • Stabdžių sistema: Vienas svarbiausių tikrinamų aspektų yra stabdžių efektyvumas. Sunkvežimiai privalo turėti visiškai veikiantį stabdžių sistemą, atitinkančią Vokietijos saugumo standartus.
  • Pakaba ir ašys: Tikrinami važiuoklės elementai, ašys, spyruoklės ir kitos susijusios dalys, siekiant užtikrinti, kad jos yra tinkamos eksploatuoti ir nekelia pavojaus kelyje.
  • Apšvietimas ir signalizacija: Sunkvežimių apšvietimo sistema privalo būti veiksminga ir atitikti Europos sąjungos reikalavimus, įskaitant priekinius žibintus, galinius žibintus, stabdžių šviesas, posūkių signalus ir avarinius signalus.
  • Išmetamųjų dujų kontrolė: Vokietijoje itin griežtai reglamentuojami sunkvežimių išmetamieji teršalai. Transporto priemonės privalo atitikti nustatytus emisijos standartus, priklausomai nuo variklio tipo ir transporto priemonės amžiaus. Dauguma vežėjų turi įdiegti arba nuolat atnaujinti išmetamųjų dujų filtrus, kad atitiktų šiuos reikalavimus.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti

Techninei apžiūrai Vokietijoje reikalinga ne tik pati transporto priemonė, bet ir tam tikri dokumentai, kurie užtikrina, kad transporto priemonė yra tinkamai prižiūrima ir parengta eksploatacijai.

  1. Techninio paso dokumentai (Fahrzeugbrief): Svarbu turėti transporto priemonės techninį pasą, kuriame nurodytos pagrindinės transporto priemonės charakteristikos, įskaitant variklio galingumą, svorį ir kitus techninius duomenis.
  2. Draudimo dokumentai: Vokietijoje draudimas yra privalomas visoms transporto priemonėms. Techninei apžiūrai būtina pateikti galiojančią draudimo polisą.
  3. Techninės apžiūros ataskaitos: Jei sunkvežimis jau buvo apžiūrėtas kitose ES šalyse arba turi TÜV patikrą, būtina pateikti naujausią techninės apžiūros ataskaitą, kad būtų užtikrinta transporto priemonės atitiktis saugumo standartams.
  4. Emisijos ataskaita: Jei sunkvežimis atitinka naujausius taršos standartus, reikia pateikti dokumentus, patvirtinančius emisijos klasę. Ši klasė lemia, ar transporto priemonė gali įvažiuoti į tam tikras zonas, kuriose galioja griežti teršalų apribojimai.

Emisijos standartai ir jų poveikis

Vokietija, kaip viena iš šalių, kuri itin griežtai kovoja su oro tarša, taiko aukštus emisijos standartus. Tai ypač aktualu vežėjams, kurie reguliariai keliauja per didžiuosius miestus, tokius kaip Berlynas, Miunchenas ar Hamburgas, nes šiose zonose galioja vadinamosios žaliosios zonos. Į šias zonas galima patekti tik su transporto priemonėmis, kurios atitinka tam tikrą emisijos klasę.

Transporto priemonės, kurios neatitinka Euro VI arba vėlesnių standartų, gali susidurti su rimtais apribojimais įvažiuojant į tam tikras zonas arba net gauti baudų už aplinkos taršą. Todėl vežėjams svarbu ne tik atlikti reguliarią techninę apžiūrą, bet ir užtikrinti, kad jų sunkvežimiai atitinka naujausius išmetamųjų teršalų standartus. Emisijos ženklelis, klijuojamas ant sunkvežimio stiklo, rodo, kokios klasės emisijas transporto priemonė atitinka, ir ar ji gali įvažiuoti į ribojamas zonas.

Techninės apžiūros terminai

Svarbu žinoti, kad techninė apžiūra Vokietijoje turi būti atliekama reguliariai. Nauji sunkvežimiai privalo pereiti apžiūrą kas dvejus metus, tačiau vyresniems nei treji metai sunkvežimiams apžiūra atliekama kasmet. Jei apžiūros laikas praleidžiamas, gali grėsti baudos, o transporto priemonė gali būti sulaikyta tol, kol apžiūra bus atlikta.

Jeigu užsienio vežėjai nesilaiko šių terminų arba važiuoja be atliktos apžiūros, jie rizikuoja ne tik gauti baudas, bet ir prarasti teisę naudotis transporto priemone Vokietijos teritorijoje.

Ką daryti, jei reikia skubios apžiūros?

Vokietijos įstatymai leidžia vairuotojams atlikti techninę apžiūrą ne tik oficialiuose techninės priežiūros centruose, bet ir mobiliuose techninės pagalbos punktuose, kurie yra išdėstyti šalia pagrindinių greitkelių. Tokie punktai yra itin naudingi tarptautiniams vežėjams, kuriems reikia skubiai gauti patvirtinimą arba ištaisyti smulkius trūkumus.

Jei kelionės metu pastebima problema, kuri gali paveikti sunkvežimio saugumą ar techninę būklę, vairuotojai gali naudotis šiais mobiliais punktais, kurie teikia paslaugas ir nenumatytoms situacijoms. Tai padeda išvengti didesnių problemų, kai vėluoja techninė apžiūra arba kai reikia išspręsti staigią problemą prieš tęsiant kelionę.

Saugos reikalavimai ir Vokietijos baudų sistema

Vokietijoje saugumas kelyje yra pagrindinis prioritetas, todėl sunkvežimių techninė priežiūra yra griežtai reglamentuojama. Vežėjams, kurie nesilaiko techninės apžiūros reikalavimų arba važiuoja su nesaugiais sunkvežimiais, gresia aukštos baudos.

Baudų dydis priklauso nuo pažeidimo pobūdžio ir gali svyruoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Be to, nesaugios transporto priemonės gali būti sulaikytos tol, kol bus pašalinti techniniai trūkumai.

Parengė: sunkvežimių servisas Vokietijoje „Cargotek”